Date : 2019 Saturday 02 Mar
Code 12

با حضور دکترصومی

مرکز دیالیز شهرستان سراب به بهره برداری رسید

مرکز دیالیز شهرستان سراب با صرف هزینه ای بالغ بر 22میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات دانشکده علوم پزشکی سراب،در ائین خاصی با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز،فرماندار،امام جمعه و نماینده مردم سراب در مجلس و جمعی از مسئولان و خیران سلامت مرکز دیالیز شهرستان سراب به بهره برداری رسید.

دکترمحمد حسین صومی عصر امروز جمعه در آیین بهره برداری ازمرکز دیالیز شهرستان سراب گفت: قدردان انسان هایی هستیم که سخاوتمندانه با بذل داشته های مادی و معنوی خود، سلامتی و رفاه را برای دیگران ممکن می سازند و دراین میان خیران سلامت جایگاه ممتازی درسطح استان دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: ۴۰ سال قبل دراستان دستگاه دیالیزی نبود و نارسایی کلیوی معادل مرگ و از دست دادن حیات بود اما اینک دراستان ما مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

صومی خواستار بهره گیری از ظرفیت خیران در این زمینه شد.

وی خاطرنشان کرد:سلامت یک بحث همه‌جانبه و فرابخشی است و بسیاری از عوامل اجتماعی و فردی و ارکان مختلفی در آن تاثیر‌گذار هستند، دراین راستا باید سهم و نقش دستگاه‌ها و به ویژه مشارکت مردمی در قالب خیرین و سازمانهای مردم نهاد در حوزه سلامت مشخص شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود:برنامه جامع سلامت استان ،مشارکت مردم را در فعالیتهای سلامت محور به همراه خواهد داشت.

دکترعلیرضا ابهری رئیس دانشکده علوم پزشکی سراب نیز دراین مراسم گفت: مرکز دیالیز سراب با گنجایش ۲۱ تخت بیمارستانی با صرف هزینه ای بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که بخش قابل توجهی از این رقم را دو خیر سلامت اقایان علی هدایتی و رضا بختیاری تامین کردند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

ابهری یاد آورشد: با راه اندازی و تجهیز مرکز جدید دیالیز طرفیت پذیرش از ۹ نفر به  ۲۱ نفر افزایش یافت.